Over mij

Als ervaren (senior) jeugdzorgprofessional, welzijnswerker, en met ruime ervaring in samenwerken met zowel bedrijven, onderwijs (S)BO, V(S)O en MBO, en mèt (project)management ervaring, weet ik als geen ander waar winst te behalen is in deze tijd van transformatie in het sociale domein en deze te vertalen naar beleid en op uitvoering. Vanaf november 2019 zet ik mijn kennis en ervaring in om andere organisaties, (project)teams, gemeentes te adviseren, aan te sturen, te inspireren en/of te coachen met als doel daadwerkelijk te transformeren en samen te werken ten behoeve van opgroeiende jeugd. Daarnaast bied ik met het team van Talentenjacht!, training en coaching-on-the-job voor jongerenwerkteams in het land om de waarde van het jongerenwerk de erkenning te geven die het verdient.

Met Geer's Domein werk ik ook continue aan mijn eigen droom; een bruisende, toegankelijke en inclusieve plek in de buurt waar je niet alleen welkom bent, maar je je ook welkom vóelt. Waar je gezien wordt en waar talent op een andere manier aangeboord en benut wordt.
Een samenwerking tussen bedrijfsleven, onderwijs en welzijn:
"HoogWerk"
(leren) werken en ontmoeten in de watertoren.

Volg mij via mijn socials en blijf op de hoogte van mijn proces.  

JEPzine: Jongerenwerkers in de school

Samenwerking met scholen komt niet zomaar tot stand. Jongerenwerkers moeten zich aanpassen, laten zien wat ze in huis hebben en vertrouwen kweken. 
Het heeft een paar jaar geduurd voordat de jongerenwerkers echt de school in kwamen, vertelt Geertje Kleine Schaars, senior jongerenwerk bij de Deventer welzijnsorganisatie Raster. Cultuurverschillen zijn volgens haar een belangrijke oorzaak. 'Wij zien de schoolcultuur als vrij gesloten en gebaseerd op structuur. Binnen het onderwijs wordt veelal verwacht dat leerlingen voldoen aan het gemiddelde. Als je daarbuiten valt, wordt het soms ingewikkeld. Wij kijken vooral naar individuele talenten en naar wat een jongere leuk vindt.'

Jij Doet Er Toe